Instalacje sekwencyjne

Instalacje do aut z plastikowym kolektorem dolotowym. Gwarantują one wysoką jakość pracy, brak wystrzałów oraz dopasowanie do silnika.

Montujemy instalacje sekwencyjne 2-óch generacji

- Instalacja IV generacji tzw. sekwencyjny wtrysk gazu przeznaczona jest do samochodów wyposażonych w wielopunktowy wtrysk benzyny z system diagnostyki - EOBD lub OBDII. To bardzo nowoczesna konstrukcja, w której wyeliminowano różnice w dynamice i mocy silnika zasilanego gazem i benzyną. W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny. Z reduktora - parownika gaz doprowadzony jest do wtryskiwaczy gazowych zamontowanych na dolocie kolektora ssącego każdego cylindra. Komputer oblicza moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra osobno. Dzięki temu niemal całkowicie wyeliminowana zostaje różnica w osiągach i dynamice silnika po przełączeniu zasilania na gaz, samochód uzyskuje znakomitą charakterystykę jezdną.

Korzyści:

  • brak odczuwalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym;
  • pełna integracja z benzynowym systemem zasilania bez potrzeby stosowania emulatorów (sterowanie wtryskiwaczami gazowymi odbywa się na podstawie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi);
  • nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym (możliwość bezpiecznego stosowania w samochodach wyposażonych w plastikowe kolektory ssące);
  • niska emisja szkodliwych dla zdrowia składników spalin (bezproblemowe spełnienie wymagań norm Euro 3 i Euro 4);
  • automatycznie przejście z zasilania benzynowego na gazowe (po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i obrotów silnika);
  • oraz automatyczny powrót na zasilnie benzynowe w przypadku braku gazu.

 

- V generacja. W tej generacji występuje ciekły wtrysk gazu do kolektora dolotowego. Zużycie gazu pomiędzy IV a V generacją instalacji jest praktycznie takie same. Może zmiejszyć się spalanie benzyny, ze względu na to że nie potrzeby ogrzewania reduktora. Jednakże koszt instalacji jest prawie dwa razy wyższy niż IV generacji a także jest problem z serwisowaniem takich instalacji w Polsce.